APIE ISTORIJOS ŽINIŲ KONKURSĄ „IR KAS GI MUS NUGALĖS...“ Spausdinti
Parašė Edita Sėdaitienė, istorijos mokytoja metodininkė, LIMA Marijampolės skyrius   
Trečiadienis, 03 Gegužė 2017 17:53

Marijampolės kraštotyros muziejaus Saulėračio galerijoje 2017 m. kovo 30 d. įvyko konkursas II-III gimnazijos klasių mokiniams „Ir kas gi mus nugalės...“, skirtas Lietuvos partizaniniam karui. Jį organizavo Marijampolės istorijos mokytojų metodinė grupė bei Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos Marijampolės skyrius.

Savo tautos ir valstybės istorijos pažinimas, jos praeities unikalumas padeda geriau suvokti Lietuvos geopolitinę situaciją, šiandieninių įvykių aktualijas ir grėsmes. Istorijos išmanymas leidžia pajusti savo ryšį su praeitimi. O šis konkursas skatina saugoti istorinę atmintį apie rezistencines kovas Lietuvoje, stiprina pasididžiavimo savo valstybe jausmą, ugdo jaunosios kartos patriotiškumą.

Konkurse dalyvauti panoro Marijampolės Sūduvos gimnazijos, Marijampolės Rygiškių Jono gimnazijos, Marijampolės profesinio rengimo centro ir Igliaukos A. Matučio gimnazijos komandos. Mokiniai ir mokytojai liko patenkinti ir žiniomis, ir padėkos raštais, kuriuos atsiėmė iš Marijampolės Kraštotyros muziejaus direktoriaus A. Pilecko rankų. Ne ką mažiau jiems svarbu buvo ir bendra renginio nuotaika, azartas, komandinio darbo ir atstovavimo savo mokykloms galimybė.

is-kas-gi-mus-nugales

Visi konkurso dalyviai ir juos parengę mokytojai susitiko dar kartą – Velykinių atostogų metu Marijampolės savivaldybė konkursantams dovanojo edukacinę kelionę į Vilnių. Aplankėme Tuskulėnų rimties parko memorialą – sovietmečio okupacijos baisumus menančią vietą. Antakalnio kapinėse uždegėme žvakę ir tylos minute pagerbėme Sausio 13-osios ir Medininkų žudynių aukų – paskutiniųjų laisvės kovų aukų – atminimą.

Negalėjome neužsukę pravažiuoti pro Antakalnyje esančią šv. Petro ir Povilo bažnyčią – baroko perlą, garsų visoje Europoje. Laiko liko ir greitai ekskursijai po Vilniaus senamiestį, ir kavai, ir smagiam pasivaikščiojimui sostinėje.

Džiugu pastebėti, kad edukacinės veiklos netradicinėse erdvėse naudingos ne tik žinių prasme. Jos visiems – ir mokytojams, ir mokiniams leidžia pasijusti laisvesniais ir sąmoningesniais, savo krašto, savo bendruomenės patriotais.

Paskutinį kartą atnaujinta Antradienis, 09 Gegužė 2017 15:18