LIETUVOS ISTORIJOS ŽINOVAS - NAUJA ŽINIA MUMS |
Parašė LIMA Tarybos pirmininkė Žaneta Vaškevičienė
|
Istorija - tautą vienijantis veiksnys
Kad istorija yra kiekvienam svarbi, parodė norinčių dalyvauti konkurse skaičius ir plati konkurso dalyvių geografija. Konkurse dalyvavo iš JAV, Anglijos, Italijos, Maltos, Olandijos, Pietų Amerikos, Vokietijos, Baltarusijos lietuviai, Punsko lietuviai ir t.t. Jų buvo apie 32 tūkstančius... Apie 1000 tikrinosi savo žinias, atlikdami elektroninį testą... Dar buvo rašančių, jog apgailestauja, kad nežinojo nieko apie konkursą, bet ateityje norėtų jame pasitikrinti savo žinias...
Konkursą organizavo Lietuvos istorijos mokytojų asociacija
Kodėl Tautą pasitikrinti istorijos žinias pakvietė mokytojas? Norėjosi parodyti visuomenei, kad mokytojas yra pilietiškas ir patriotiškas. Jis ne tik streikuoja ir reikalauja didesnio užmokesčio... Mokytojas dalijasi ir dalina žinias, formuoja pilietinę brandą, siekia inicijuoti pozityvius pokyčius , ypač dabar, kai vyksta informacinis karas. Džiugu, kad šią žinią išgirdo ir suprato ne vienas Lietuvos istorijos mokytojas. Tą liudija ir jūsų atsiliepimai: ,,konkursas padėjo suvokti savo tapatumą su Lietuvos istorija ir kultūra, išgyventi patriotizmo ir pažinimo jausmą. Taip pat padėjo prasmingai paminėti Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą“ (Iš Šalčininkų „Santarvės“ vidurinės mokyklos ataskaitos). ,,Dalyvauti tokiame konkurse buvo garbės reikalas. Susibūrėme ir parodėme, kad „Lietuva – tai mes“ (Iš VšĮ Kelmės PRC Tytuvėnų skyriaus ataskaitos).
|
Skaityti daugiau...
|
|
LIETUVOS ISTORIJOS ŽINOVO UŽDUOČIŲ APTARIMAS |
Parašė LIMA Tarybos pirmininkės pavaduotojas Robertas Ramanauskas
|
Ar klausimai tikrai buvo sunkūs!?
Dalis atsiliepimų iš mokyklų apie konkurso užduotį akcentavo, jog klausimai buvo sunkūs, kad tai buvo atviri, o ne kaip įprasta testo forma su pasirenkamais keturiais atsakymo variantais, todėl mokiniai po konkurso išėjo nusivylę...
Bet pažiūrėkime į tai kiek atidžiau:
3 klausimas prašė nurodyti vienintelės karališkosios poros vardus, t.y. Mindaugo ir Mortos, apie tai rašoma net 5 klasės istorijos vadovėlyje :(
7 klausimas iš Lietuvos miestų istorijos... čia tereikėjo tik šiek tiek logikos, suvokti, kad europiniai reiškiniai į Lietuvą ėjo iš kryžiuočių valstybės ir Lenkijos, kad ten buvo įprasta europinė santvarka su laisvais miestais, cechais, vienuolijomis, kurias mokėmės diegti ir Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės teritorijoje. Džiaugiamės kad turime uostą, bet ne visada sugebame suvokti jį bendrame senosios Lietuvos istorijos kontekste.
|
Skaityti daugiau...
|
NACIONALINIO KONKURSO „LIETUVOS ISTORIJOS ŽINOVAS“ ORGANIZACINIS KOMITETAS |
Parašė Žaneta Vaškevičienė LIMA Tarybos pirmininkė
|
ORGANIZACINIO KOMITETO PIRMININKĖ Žaneta Vaškevičienė
RENGINIO VIEŠINIMO IR KOMUNIKAVIMO DARBO GRUPĖ:
Koordinatorius – Žaneta Vaškevičienė
Nariai:
Eugenijus Manelis
Gabrielė Makarevičiūtė
Odeta Jonykienė
Robertas Ramanauskas
Violeta Kriščiūnienė
|
Skaityti daugiau...
|
Nacionalinio konkurso „Lietuvos istorijos žinovas“ logotipas |
Parašė Robertas Ramanauskas LIMA Tarybos pirmininkės pavaduotojas
|
Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos taryba dėkoja dailininkui grafikui Adomui Matuliauskui, sukūrusiam konkurso logotipą. „Lietuvos istorijos žinovo“ ženklas atspindi Lietuvos valstybės ir jos istorijos vertybes. Centre esantis skydas simbolizuoja istorijos paskirtį suteikti kiekvienam piliečiui, kiekvienam Lietuvos žmogui patriotines vertybes. Knyga ir gediminaičių stulpų ženklas byloja, kad istorijos žinios visada yra vertingos, nes jos ugdo tapatumo ir pasididžiavimo Tėvyne, jos praeitimi jausmus. Du sukryžiuoti kalavijai yra Lietuvos visuomenės atsakas į vykstantį informacinį karą, kuriame istorija užima centrinę vietą. Plunksna – kūrybiškumo simbolis. Gebėjimas kūrybiškai naudotis istorijos žiniomis reiškia ir gebėjimą ginti savo valstybės, gimtinės, savo paties kaip piliečio garbę ir orumą.
|
Skaityti daugiau...
|
|
|
<< Pradžia < Ankstesnis 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 Sekantis > Pabaiga >>
|
Puslapis 41 iš 56 |