SVEIKINIMAS TARPTAUTINĖS MOKYTOJŲ DIENOS PROGA |
Gerbiami Mokytojai,
Be pastangų ir siekių... Kiek toli nuplauksime gyvenimo upe? Pakrantės minioje taip paprasta pranykti. Tad raginkime kantrybę... Ir pasiryžimą vaiko širdyje, Kad per žinių bangas į žydinčių dienų pilnatvę Jis galėtų nusiirti...
Mokytojų dienos proga linkime Jums
kantrybės bei neišsenkančių žinių!
LIMA Taryba |
|
KONKURSAS "EUROPA VIENIJA" |
Kviečiame dalyvauti vokiečių ir mūsų asociacijos tarptautinio projekto "Kurkime daugialypę Europą" ("Europa in Vielfalt gestalten") trumpametražių filmų konkurse "Europa vienija" ("Europa verbindet").
|
Skaityti daugiau...
|
PIRMIEJI PASTEBĖJIMAI IR ĮSPŪDŽIAI PASIBAIGUS ISTORIJOS BRANDOS EGZAMINUI |
Parašė LIMA Tarybos pirmininkė Žaneta Vaškevičienė, LIMA Tarybos pirmininkės pavaduotojas Robertas Ramanauskas
|
Štai atėjo ta diena, kai daugybė Lietuvos abiturientų ir jų istorijos mokytojų šiandien lengviau, o gal ir ne, atsikvėpė – valstybinis istorijos brandos egzaminas jau laikytas, gal ir išlaikytas. Koks jis buvo 2015 m.?
Egzamino užduoties turinys - formalus egzamino turinio atitikimas Istorijos valstybinio brandos egzamino programai. Egzamino užduotis turinio požiūriu yra parengta ganėtinai kruopščiai. Skirtas tinkamas dėmesys Lietuvos valstybingumo raidai, lietuvių išeivijos indėliui į kovą už Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimą, kultūros istorijai. Pačios užduotys nebuvo netikėtos, nes mokinys, pasirengimo egzaminui laikotarpiu sprendęs ankstesnių metų istorijos brandos egzamino užduotis, gali tikėtis išlaikyti egzaminą pagrindiniu mokymosi pasiekimų lygiu. Dauguma egzamino užduoties šaltinių analogiški esamiems vadovėliuose, pratybose ar kitose pasiruošimo egzaminui prieigose, tad atsakyti į jas buvo galima remiantis mokinio turima patirtimi, dalinai remiantis per istorijos pamokas įsimintomis teisingomis atsakymų formuluotėmis, todėl gan diskutuotinas lieka gebėjimų patikrinimo patikimumas. Analizuojant egzamino užduoties turinį istorijos žinių ir raidos supratimo, asmenybių veiklos supratimo, istorinių sąvokų vartojimo, orientavimosi laike ir erdvėje, tyrimo, interpretavimo bei istorinio supratimo raiškos požiūriu, egzamino užduotis iš esmės neprasilenkė su programiniais reikalavimais. Egzamino matrica daugiau ar mažiau įgyvendinta, nors pastebėti kai kurie neatitikimai, antai, 5 taškais perdaug Viduramžių istorijos klausimų, kuriems pagal matricą skirta 20 taškų, 40 taškų skirta Naujųjų laikų istorijai vietoje matricoj numatytų 30 taškų, Naujausiems laikams – 44 taškai. Lietuvos ir Visuotinės istorijos turinio santykis apytiksliai išlaikytas. Galima daryti išvadą, kad egzamino turinys atitinka su kai kuriomis išlygomis egzamino programos reikalavimus.
|
Skaityti daugiau...
|
ISTORIJOS MOKYTOJAI KELYJE DEMOKRATIJOS LINK |
Parašė LIMA Vilniaus skyriaus narys Vitalijus Fursovas
|
2015 m. balandžio pabaigoje, Helsingiore (Danija) įvyko metinė EUROCLIO (Europos istorijos mokytojų asociacijos) konferencija, kuri subūrė beveik visų Europos šalių, taip pat ir Izraelio, Indijos, Pietų Korėjos ir JAV atstovus.
|
Skaityti daugiau...
|
ATGARSIAI IŠ PRESTIŽINĖJE LIETUVOS VIETOJE VYKUSIO FORUMO LIETUVOS ELITO GARBEI |
Parašė LIMA Vilniaus skyriaus narė Jūratė Litvinaitė
|
Na, ir sugalvojau. Pačiai smagu – garantuoju, kad būtent rubrika paskatino atsidaryti šį tekstą. Juk panašiai įvardinti straipsniai pritraukia tūstančius skaitytojų ir šimtus komentarų. Įsijautę į mūsų žvaigždžių gyvenimą, nejučiomis perimame jų kalbėjimo manieras, žodynus, aprangos, elgesio stilių, pagaliau - mąstymą. Pamažu klonuojamės ir tampame ,,vienmačiais žmonėmis" – dar XX a. VI deš.vokiečių filosofo Herbert Marcuse pasiūlytas terminas. Šitaip filosofas įvardijo politikų, rinkodaros, propagandos ir visų kitų, gebančių plauti mūsų smegenis, veiklos rezultatą.
|
Skaityti daugiau...
|
|
|
<< Pradžia < Ankstesnis 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Sekantis > Pabaiga >>
|
Puslapis 35 iš 53 |