AKIMIRKOS IŠ RESPUBLIKINIO SEMINARO „ISTORIJOS PAMOKOS KITOSE APLINKOSE“
Parašė Asta Lukšienė, LIMA tarybos narė, Rima Šimėnienė, LIMA Rokiškio skyriaus pirmininkė   

Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos (LIMA) bendruomenę 2017 m. gegužės 20 d. sukvietė Rokiškyje vyko respublikinis seminaras „Istorijos pamokos kitose aplinkose". Mokytojo darbas reikalauja daug pastangų, nes nebeužtenka tik vadovėlio. Šiuolaikinės informacinės technologijos sudaro puikias sąlygas susirasti įvairiausią literatūrą. Šiuo metu ypač pabrėžiama inovatyvių netradicinių mokymosi būdų naudojimo nauda ir svarba. Jų taikymo sėkmė priklauso nuo mokytojo pasirengimo, dažniausiai ilgo ir kruopštaus darbo. Todėl mokytojo profesija nuolatinio tobolėjimo kelias. Geriausias būdas tobulėti tai dalintis aptirtimi su kolegomis.

LIMA Rokiškio skyriaus kvietimu draugėn suvažiavo ne tik Rokiškio rajono istorijos mokytojai, bet ir Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos nariai iš Klaipėdos, Vilniaus, Kupiškio, Biržų rajonų. Susirinkusius sveikindamas Rokiškio rajono mero pavaduotojas Egidijus Vilimas, pabrėžė, kad nors šiuolaikiniai mokiniai išaugo jau skaitmeninėje visuomenėje, vis labiau juntama būtinybė pažinti šalies ir krašto istoriją.tokias pažinimo galimybes suteikia atnaujintos muziejų ir kutūros objektų erdvės. Seminaro metu dalyviai susipažino su Rokiškio krašto muziejumi, Rokiškio Šv. Mato bažnyčia, Onuškio ir Ilzenbergo dvarais, jų istorijomis ir edukacinių programų galimybėmis. Ypač didelį įspūdį paliko apžiūrėta Rokiškio bažnyčios varpinė, grafų maldos ir palaidojimų vietos.

Seminaro dalyviai diskutavo apie istorijos mokymą už mokyklos/klasės ribų, atvirose erdvėse, muziejuose, dvaruose, tarpdalykinės integracijos galimybes. Aptarė metodus, kurie turi skatinti savarankiškumą ir kūrybiškumą, natūralų mokinių norą pažinti, tyrinėti, formuoti vertybinį požiūrį. Visi susidomėją klausėsi Rimos Šimėnienies pasakojimo apie mokinių dalyvavimą archeologiniuose kasinėjimuose ir patirtą atradimų džiaugsmą. Jos patirtis patvirtino teiginį, kad šiuolaikinis mokymas orientuotas į veiklą, kurioje mokiniai patys atlieka tyrimus, bendraudami su mokytoju ir draugais.

Mokytojai ilgai aptarinėjo įvairių netradicinių pamokų ir inovatyvių metodų taikymo gerąją patirtį. Toks mokymo bųdas padeda mokytojams geriau pažinti mokinius, leidžia jiems atsiskleisti, skatina kritinį mąstymą, bendravimą ir bendradarbiavimą.

Ilzenbergo dvare seminaro dalyvių garbei buvo iššauta patranka, skelbianti, kad istorijos mokytojai pasiruošę pokyčiams ir pamokoms be sienų.

20170520 112804 20170520 114759
20170520 115538 20170520 132853
20170520 143832 20170520 121627