Istorijos vadovėlis PDF Spausdinti El. paštas
Parašė Administratorius   
Ketvirtadienis, 15 Gegužė 2014 13:34

 Gerb. istorijos mokytojai,

     UAB UGDA jus informuoja, kad jau yra parengtas naujas istorijos vadovėlis 11 (III gimnazijos) klasei. Jį išleisti planuojama gruodžio mėnesį. Numatoma vadovėlio kaina - 54 Lt (penkiasdešimt keturi Lt) plius 9% PVM.

     Vadovėlio autoriai yra mokytojai ekspertai Domas Boguševičius iš KTU gimnazijos ir Virginijus Navickas iš Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos.

 1     2        3       4                                                                                                                              

      UAB UGDA dėkinga vadovėlio recenzentams - humanitarinių mokslų daktarei, istorijos mokytojai ekspertei Nelei Kostinienei ir istorijos mokytojui ekspertui Andriui Poručiui. Žemiau pateiktos minėtų recenzentų trumpos recenzijų ištraukos.

       Vadovėlis parengtas reprezentatyviai, jis vizualus, tekstas ir iliustracijos sukomponuotos inovatyviai ir patraukliai. Parašytas aiškiai, logiškai, intelektualiai bei visiškai pritaikytas amžiaus tarpsniui.

        Užduotys formuoja kūrybišką darbą, moko kritiškai mąstyti, padeda kaupti žinias, orientuoja š tai, kad mokinys suvoktų praeities įvykių pasekmes šiandienai, moko spręsti problemas, sudaro galimybes įsivertinti savo žinias.

        Rašydami vadovėlį autoriai vadovavosi Lietuvos Viduriniojo ugdymo bendrąja programa, tačiau atsižvelgė ir į Istorijos brandos egzamino programoje esančius reikalavimus. Tenka pastebėti, kad šis vadovėlis yra būtent viduriniojo ugdymo koncentrui skirtas istorijos leidinys, parengtas pagal vidurinės mokyklos programą, t.y. rašydami jį autoriai negudravo, bandydami atkartoti ir priminti mokiniams pagrindinės mokyklos istorijos kurso medžiagą, o kaip ir nurodoma viduriniojo ugdymo programoje, siekė atskleisti vieną svarbiausių istorijos teminių sričių - visuomenės istoriją. Šiuo požiūriu - tai vienas pirmųjų rimtų bandymų turinio tematika iš esmės konceptualiai atskirti pagrindinės ir vidurinės mokyklos istorijos kursus.

       Vadovėlio struktūra logiška, lengvai suvokiama ir puikiai vizuolizuota po Autorių žodžio sekančiame Vadovėlio sandaros paaiškinkime. Peržiūrėjus šią autorių pateiktą informaciją, mokiniams tikrai neturėtų kilti papildomų klausimų apie tai, kaip dirbti su šiuo istorijos vadovėliu, nes viskas paaiškinta (ir iliustruota) paprastai, logiškai ir suprantamai.

     Užduotys savo turiniu ir įvairove neabejotinai yra vienas solidžiausių šio vadovėlio komponentų. Jos yra gana įvairios: skirtos žinių ir gebėjimų įtvirtinimui, plėtojimui, kartojimui, kūrybiškumui ir vertybiniam pasaulio suvokimui. Didele dalimi atvejų užduotys reikalauja mokinių aukštesniųjų mąstymo gebėjimų - taikymo, analizės, sintezės ir vertinimo. Nemaža dalis klausimų ir užduočių formuluočių pradedama Viduriniojo ugdymo programoje apibrėžtais aukštesniuosius mąstymo gebėjimus nusakančiais raktiniais žodžiais: „įrodykite, pagrįskite, palyginkite, susiekite, sukurkite, „įvertinkite, padarykite išvadas ir kt.

UAB UGDA direktorius Justinas Babeckas.

Paskutinį kartą atnaujinta Ketvirtadienis, 15 Gegužė 2014 13:48