AR KOKYBIŠKAI MOKOMA(SI) ISTORIJOS ŠIANDIENINĖJE LIETUVOS MOKYKLOJE? |
Parašė LIMA Tarybos pirmininkės pavaduotojas Saulius Jurkevičius
|
Kokybiškas istorijos mokėjimas apima geras žinias ir išlavintus gebėjimus. Be tvirtų žinių, t. y. gerai išmoktos faktologijos sudėtinga prideramai lavinti istorinius gebėjimus. Tačiau tik pastarųjų pagalba galime paaiškinti įvykių priežastis ir jų pasekmes, analitiškai vertinti procesus bei daryti argumentuotas išvadas. Taigi žinios ir gebėjimai yra dvi prasmingai besisiejančios pažinimo dalys, kurios sudaro vieningą visumą. Tik abiejų šių dalių kokybiška dermė leidžia ugdyti brandų žmogų, sugebantį suprasti istorijos raidos ypatumus ir jos sudėtingumą. Jeigu bandytume įvertinti šiandienines istorijos mokymo pagrindines tendencijas, turėtume konstatuoti, kad nepagrįstai yra nuvertinamos žinios, o mokinių gebėjimai lavinami labai paviršutiniškai. Statistiniai duomenis rodo, kad didžioji dalis mokinių turi fragmentiškas žinias ir prastus istorinius gebėjimus. 2015 m. istorijos valstybinio brandos egzamino rezultatai tai akivaizdžiai liudija.
|
Skaityti daugiau...
|
|
TARPTAUTINIS TRUMPAMETRAŽIŲ FILMŲ KONKURSAS "Europa verbindet" |
Informuojame, kad prasidėjo tarptautinis trumpametražių filmų konkursas "Europa verbindet". Džiaugiamės, kad pernai, startavęs pavadinimu "Deutsch verbindet", konkursas susilaukė mokinių ir mokytojų susidomėjimo iš kitų Europos šalių. Šiemet, reaguodami į politines aktualijas Europoje, bei laikydami konkursą tarptautinio projekto "Europa in Vielfalt gestalten" dalimi (daugiu apie projektą http://www.buerger-europas.de/europa-in-vielfalt-gestalten-2015/index.html) ir bendradarbiaudami su Lietuvos istorijos mokytojų asociacija, pateikiame kryptį, į kurią vertėtų atsižvelgti kuriant filmukus. Vertinsime Europą vienijančių veiksnių atskleidimą (istorinė praeitis, žmogaus teisių universalumo idėja, vertybės, tradicijos, ekonomika, religija, kultūra).
|
Skaityti daugiau...
|
Parašė LIMA Tarybos pirmininkė Žaneta Vaškevičienė
|
Gerbiamieji,
Tikriausiai neabejojame Laisvės kovų istorijos ir pilietinių iniciatyvų prasmingumu mokykloje, tačiau dažnai pasigendame formų bei būdų kaip įvairias idėjas ir prasmingus sumanymus įgyvendinti. Todėl įsibėgėjant naujiems mokslo metams siūlome dalyvauti profesionalios jungtinės komandos, sudarytos iš Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos, Krašto apsaugos ministerijos bei Vilniaus universiteto Istorijos fakulteto atstovų, organizuojamame naujame ir originaliame nacionaliniame mokinių konkurse „Praeities stiprybė – dabarčiai". Įkvėpti konkurso šūkio „Pažink laisvę!" ir tarpusavyje derindami tiriamuosius bei kūrybinius įgūdžius pažinsime sudėtingus, bet kartu nepaprastai įdomius ir įkvepiančius Lietuvos Laisvės kovų įvykius ir asmenybes.
|
Skaityti daugiau...
|
GEDIME DRAUGE SU PRANCŪZIJA |
Gedime drauge su laisvės šalimi Prancūzija, Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos tarybos nariai padėjo gėlių ir uždegė žvakeles teroro aukoms Paryžiuje pagerbti. Po kruvinųjų išpuolių Paryžiuje, kurių metu žuvo 128 žmonės ir 250 buvo sužeisti, Lietuvos istorijos mokytojų asociacija solidarizuojasi su teroristų aukomis.
|
LEIDYKLOS "ŠVIESA" MOKYMO CENTRO RENGINIAI |
|
|
<< Pradžia < Ankstesnis 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Sekantis > Pabaiga >>
|
Puslapis 34 iš 53 |